Wednesday, June 16, 2010

Searching for the china of my dreams

I recently visited a marked, where I found lovely pieces of an old English tea set. I have always dreamed of my own teaset, ever since I drank hot chocolat from my grandmas tea set as a little girl.



The cups and plates above are made by Johnson Bros, and the title on the plates is The friendly village.



This beautiful dessert bowl is called Happy England, also produced by Johnson Bros.



I found these lovely soucers in red and white at a flea marked a few years back. The back says Maisons Vista England. If I could only find the cups...

I would love to get more pieces of all above. Can you help me?

Have fun sewing!

Siv Hege

3 comments:

  1. Hei vennen!
    Savnet deg masse i går, håper formen er bedre? Da må vi prøve å få til et treff til uka istedet!
    Tok en titt på ebay for deg (ebay.co.uk),og der har de iallefall en stor tallerken og et sausnebb i "The friendly village" Ta en kikk der! Skal ellers ha øynene åpne på mine runder rundt på nettet!

    God helg! Klem :)

    ReplyDelete
  2. Heisan, så flott sett du samler på, håper du finner de du leter etter, etsy har en del vet jeg. Lykke til og god helg!

    ReplyDelete
  3. Hejsa i Norges Land
    har just fundet din blog gennem Monas Hobby Blog - Jeg vil bare fortælle dig at disse tallerkener du omtaler har vi en masse af i Danmark i genbrugsbutikkerne her får man den for få kroner - jeg har selv nogle blå og røde og samler på dem lige som dig. Måske kunne jeg hjælpe dig om du vil til at få nogle sendt til Norge - Det skal jeg gerne gøre

    Tak ofr en vældig spændende blog..Mange knuz fra Lone i DK

    ReplyDelete